پایگاه دانلود امام علی (ع)

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مقایسه دو آزمون OST و SCORE برای برآورد پوکی استخوان در زنان یائسه تحت word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مقایسه دو آزمون OST و SCORE برای برآورد پوکی استخوان در زنان یائسه تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه دو آزمون OST و SCORE برای برآورد پوکی استخوان در زنان یائسه تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مقایسه دو آزمون OST و SCORE برای برآورد پوکی استخوان در زنان یائسه تحت word :

مقاله مقایسه دو آزمون OST و SCORE برای برآورد پوکی استخوان در زنان یائسه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مهر و آبان 1389 در پژوهنده از صفحه 165 تا 170 منتشر شده است.
نام: مقایسه دو آزمون OST و SCORE برای برآورد پوکی استخوان در زنان یائسه
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزیابی خطر
مقاله پوکی استخوان
مقاله غربالگری
مقاله SCORE
مقاله OST

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: عوامل متعددی می توانند در پیشگویی احتمال پوکی استخوان و تصمیم گیری برای انجام تراکم سنجی اثرگذار باشند؛ بر مبنای این عوامل روشهایی شامل ORAI, OST, SCORE و غیره جهت تعیین خطر ابداع شدند. در این مطالعه دو روش SCORE و OST جهت تعیین احتمال پوکی استخوان با یکدیگر مقایسه شدند.
مواد و روشها: این تحقیق به روش تشخیصی در بیمارستان لقمان در سال 1387 روی 210 خانم یائسه انجام شد. پس از محاسبه OST و SCORE، تراکم سنجی انجام شد و موارد پوکی استخوان (T-Score £ -25) و در معرض خطر(T-Score £ -2) مجزا شدند. حساسیت، ویژگی، نسبت درست نمایی (LR)، صحت تست ها و سطح زیر نمودار این دو گروه محاسبه شدند. همچنین PPV و NPV هر یک از این روشها نسبت به نتایج BMD تعیین و در نهایت TP، TN، FN و FP آنها با آزمون کای دو مورد قضاوت آماری قرار گرفت.
یافته ها: میانگین سن افراد، 573 سال بود. 43 نفر (203%) مبتلا به پوکی استخوان و 88 نفر (417%) در معرض خطر بودند. مقادیر PPV و NPV برای آزمون OST به ترتیب 392% و 916% و برای آزمون SCORE به ترتیب 342 و 978 بود. موارد صحیح و ناصحیح دو روش مشابه بودند (p<0.4). SCORE، دارای بالاترین حساسیت در هر دو گروه پوکی استخوان و در معرض خطر بود (به ترتیب 95% و 882%) و همچنین بالاترین ارزش اخباری منفی و نسبت شانس تشخیصی (Diagnostic Odds Ratio) را داشت. OST دارای بیشترین ویژگی در هر دو گروه بود (714% و 754%) و نیز بالاترین نسبت درست نمایی را داشت.
نتیجه گیری: به نظر می رسد که این دو آزمون اختلاف معنی داری در پیشگویی پوکی استخوان با یکدیگر نداشتند. OST با ویژگی و نسبت درست نمایی بالاتر می تواند در تفکیک افراد بیمار موثرتر باشد و SCORE با حساسیت بیشتر و ارزش اخباری منفی و صحت، ارزش در تفکیک افراد غیر بیمار دارد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۷
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی