پایگاه دانلود امام علی (ع)

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد – آیین ها و باورها تحت word دارای 36 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد – آیین ها و باورها تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد – آیین ها و باورها تحت word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد – آیین ها و باورها تحت word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد – آیین ها و باورها تحت word :

اسلاید 1 :

مقدمه

آیین ها و باورهای عوام از نوع معیشت انسان برخاسته است و از گذشته های دور سینه به سینه و نسل به نسل به امروز رسیده و همچنان در بین مردم جاری و ساری است.این اشکال فرهنگ غیر مادی از سوی مردم با تغییر در احوال اجتماع و محیط تغییر شکل داده و باز زایی می شوند  در نهایت احساس هویت ملی را برای جامعه به ارمغان می آورند.در این بین برخی از این آیین ها و باورها در حوزه ی دین قرار دارند ,حوزه ای که جزء جدایی ناپذیر هر فرهنگی است و در فرهنگ مادی و غیر مادی ظهور یافته و با نظام های مختلف زندگی بشری مانند نظام خانواده , ازدواج و; تعامل دارد و می توان آن را گسترده ترین نهاد زندگی بشری دانست.

اسلاید 2 :

فصل اول شامل طرح تحقیق است که در آن اهداف, انگیزه ها,ضرورت, پرسشها , پیشینه و روش  تحقیق ذکر شده  است .
در فصل دوم بررسی اجمالی از جامعه ی مورد نظر صورت گرفته که شامل شناخت شهرستان خرم آباد از منظر جغرافیایی و آثار باستانی و تاریخی است.
در فصل سوم تعاریف و نقطه نظرات اندیشمندان انسان شناسی و جامعه شناسی درباره ی بنیان های ادیان ابتدایی و تعریف دین بیان شده و از نظریات کارکردگرایی و انسان شناسی نمادین و تفسیری به منظور تحلیل آیین ها و باورهای مذهبی استفاده شده است.
فصل چهارم به شناخت امام زاده های شهرستان خرم آباد از منظر  تاریخی, شجره شناسی, مکان جغرافیایی و معماری حرم آنها و نیزآیین ها و باورهایی که در باره هریک از آنها در بین مردم منطقه از گذشته ها تا کنون وجود داشته اختصاص دارد.
 نهایت در فصل پنجم به تجزیه و تحلیل مردم شناختی یافته های پژوهش پرداخته شده است.
بی شک این پژوهش نیز به نوبه ی خود دارای کاستی هایی است که امید است با راهنمایی اساتید فرزانه مرتفع گردد.

اسلاید 3 :

بیان مساله:

امروزه نیاز به شناخت و نگرش علمی از فرهنگ عامه به عنوان یک اصل پذیرفته شده و زمینه ی بسیاری از پژوهشهای علمی را فراهم آورده است.از آنجا که دین و ایدئولوژی های دینی نقش بسیار پررنگی در زندگی انسانها ایفا می کنند, همواره یکی از دلمشغولی های بسیاری از مردم شناسان شناخت, تجزیه و تحلیل نگرشهای مردم نسبت به اماکن مقدس از جمله امام زاده ها و نیز مناسکی است که در حوزه ی این مکان ها برگزار می شود.
بسیاری از مردم به این اماکن مراجعه می کنند و با استفاده از دخیل بستن و نذر ونیاز می خواهند تا زندگی و آینده شان سروسامان بگیرد و احیانا مشکلات و گرفتاری های ناشی از زندگی روزمره را با توسل به این اماکن مقدس برطرف کنند , این مسائل جملگی از جنبه های مردم شناختی قابل مطالعه و نیز تجزیه و تحلیل است .

اسلاید 4 :

در این پژوهش سعی بر آن شده که با استفاد از مطالعه ی میدانی و نیز اسنادی آئین ها و باورهای مردم منطقه ابتدا ثبت وضبظ و سپس بر اساس نظریه های مردم شناختی که در پایان نامه به آن اشاره شده است به تحلیل آن پرداخته شود, چرا که اعتقاد و باورهای مردم در زندگی روزمره ی آنها نقش قابل ملاحضه ای را ایفا می نماید به طوری که بسیاری از مردم برای کسب آرامش روحی و نیز احساس خاطر خوشایند در زندگی  به امام زاده ها می روند.
از این روی کسب شناخت علمی از آیین ها و باورهای مردم در
زمینه ی این اماکن مقدس زمینه ی این پژوهش را فراهم آورده است.

اسلاید 5 :

اهداف پژوهش:

به طور کلی می توان اهداف این پژوهش را به دو گروه کلی و جزئی تقسیم کرد.
هدف کلی: تحلیل مردم شناختی امام زاده های شهرستان خرم آباد (آئین ها و باورها)
هدف جزئی:
1.شناخت آداب و رسوم و باورهای مردم در خصوص امام زادگان منطقه ی مورد بررسی
2.تاثیر باورهای دینی بر زندگی مردم منطقه
3.شناخت کارکردهای فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی و; این اماکن مقدس

اسلاید 6 :

روش پژوهش:

نظر به این که این مطالعه بر اساس الگوی مطالعاتی مردم شناسی انجام می شود و موضوع مربوط به محل های خاصی یعنی امام زاده ها می باشد سعی شده است از روش مشاهده مستقیم مشارکتی که روشی ژرفانگر است استفاده شودو چرا که “مردم نگاری عمقی مبتنی بر ملاحظه دقیق و عمیق یک قبیله است که باید در عین حال کامل و جامع بوده و هیچ داده ای را از یاد نبرد.”(عسگری خانقاه 1373 ص 88).  می توان گفت این شیوه بهترین روش برای مطالعه جامعه ی مورد تحقیق است.
علاوه بر این روش از روش کتابخانه ای و بررسی اسنادی و نیز مصاحبه به روش باز استفاده شده است.

ابزارهای پژوهش:

در این پژوهش از ابزارهایی همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری و ضبط صوت نیز استفاده شده است.

اسلاید 7 :

پرسشهای پژوهش:

1.چه نوع آیین هایی در این اماکن برگزار می شود و چه هدفی را دنبال می کند؟
2.چه نوع باورهای نسبت به هریک از این امام زاده ها در بین مردم این منطقه وجود دارد؟
3این آیین ها و باورها چه تاثیراتی در زندگی مردم دارد؟
4چه نوع کارکرد هایی را می توان برای این اماکن قائل شد؟
5 چه نمادهای مذهبی (اشیاء و اعمال)در میدان تحقیق(امام زاده های شهرستان خرم آباد)دیده می شود و این نمادها از چه معنا بخشی برخوردار می باشند؟

اسلاید 8 :

آیین ها و آداب اجتماعی:
این اصطلاح برای نشان دادن رفتارهایی که بر طبق عرف و عادت صورت می گیرد به کار می رود لیکن آیین ها و آداب اجتماعی به کار برد و رعایت عادات وعرف در بعد مادی آنان نظر دارد (بیرو آلن 1366ص364)
– امام زاده :
 یعنی فرزند یا نواده یکی از امامان دوازده گانه یا شخصی که بلافاصله یا به واسط کم از نسل امام باشد.مقبره ای که در آن امام زاده مدفون است.( دهخدا, علی اکبر, 1345)
– باورها :  
جامعه شناسان باورها را در معنایی خاص و در جهت مشخص ساختن مجموع تصورات جمعی به کار می برند که در جامعه ای معین بون آن که مورد سنجش قرار گرفته باشند و یا آن که افراد با اتکای به خرد خویش آنان را پذیرفته باشند به عنوان امور حقیقی مورد قبول قرار گرفته اند.باورها می توانند از عقیده ای مشترک که همگان آن را به عنوان امری مسلم تلقی می کنندگرفته تا باورهای دقیقا دینی که اساس آن بر پذیرش مقام و اهمیت امر عینی استوار است در بر گیرند.(بیرو آلن 1366ص 31).

اسلاید 9 :

حاجت :
به معنای خواهش مراد و آرزویی است که شخص خواهان رسیدن به آن است. ( دهخدا, علی اکبر, 1345)              
 – زیارت :
زیارت از زیاده  عربی (مصدر) به مشاهده اماکن متبرک و بقعه ها رفتن و دعایی که به عنوان تشرف باطنی برای امام ها و امام زاده ها و اولیاء خوانند. ( دهخدا, علی اکبر, 1345)
 – قربانی :
قربانی یا قربان در لغت به معنای هر چیزی که به وسیله آن به سوی خداوند تقرب پیدا کنند, آنچه که در راه خدا تصدق می کنند مثل گاو, گوسفند و شتر که در راه خدا بکشند و گوشت آن را پخش کنند.(عمید, حسن ,1362).
– مقدس:
نیرویی است که می تواند منشاءخیر یا شر باشد.اساسا عنصری خلاق بارور و نیرو بخش است که فضیلت آن تقدیس هر آن چیزی است که به آن نزدیک می شود,چیزی که حرمتش واجب است (پیام یونسکو شماره256  ص10)
– نذر :
به معنی عهد کردن, پیمان کردن, به گردن گرفتن چیزی یا کاری را بر خویش واجب کردن است.   ( دهخدا, علی اکبر, 1345)

اسلاید 10 :

فصل پنجم:(شناخت کلی منطقه )

معرفی استان لرستان
شرایط آب و هوایی
زبان و گویش
دین و مذهب
شهرستان خرم آباد
پیشینه تاریخی خرم آباد
پوشش گیاهی شهرستان خرم آباد
نوع درختان
آثار باستانی و تاریخی شهرستان خرم آباد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۸
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی