پایگاه دانلود امام علی (ع)

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان تحت word :

دانلود مقاله تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان تحت word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از صفحه 57 تا 64 منتشر شده است.
نام: تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله الگوی توانمندسازی خانواده محور
مقاله کیفیت زندگی
مقاله سالمند

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه: سالمندی دوران حساسی از زندگی بشر است و توجه به مسایل و نیازهای این مرحله یک ضرورت اجتماعی است. با در نظر داشتن نیازهای خاص این دوران، توجه به توانمندسازی خانواده محور و کیفیت زندگی در سالمندان امر بسیار مهمی است که مورد غفلت قرار گرفته است.
هدف: مطالعه به منظور تعیین تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی سالمندان انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه مداخله ای در سال 1387 در شهرکرد انجام شد. 60 سالمند دارای توانایی انجام کارهای معمول و روزانه بدون وابستگی به دیگران و فاقد بیماری های سیستمیک و محدود کننده، به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. در گروه مداخله الگوی توانمندسازی خانواده محور در 10 جلسه 45 دقیقه ای در مدت 3 ماه آموزش داده شد. سطح کیفیت زندگی هر دو گروه، قبل و بعد از مداخله به وسیله پرسش نامه کوتاه 36 ارزیابی شد. داده ها با آزمون های آماری مجذور کای، تی زوج و غیر پارامتریک تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: میانگین نمره کیفیت زندگی در گروه مداخله قبل از آموزش 4171 بود که با میانگین 7546 به طور معنی داری نسبت به قبل از اجرای برنامه افزاش یافت (p<0.01) در حالی که در مدت زمان مشابه، تغییر معنی داری در ابعاد کیفیت زندگی افراد گروه شاهد ایجاد نشد.
نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، با به کارگیری الگوی توانمندسازی خانواده محور منظم، مداوم و دارای پذیرش خوب از سوی این گروه سنی، می‌توان سطح کیفیت زندگی را درآنها افزایش داد و راه را برای سالم پیر شدن و برخورداری از سلامتی در این دوره هموار نمود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۱/۱۹
  • ali mm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی