دانلود تحقیق در مورد شناخت بیمه تحت word دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود تحقیق در مورد شناخت بیمه تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق در مورد شناخت بیمه تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود تحقیق در مورد شناخت بیمه تحت word :
شناخت بیمه
1-شناخت صنعت بیمه:
بیمه را اصوه صنعت می نامند و صنعت در اصطلاح به معنی بکارگیری مواد اولیه و تبدیل آنها به اشیاء دیگر برای کسب درآمد و ثروت .
با توجه به تعریف فوق چنین استنباط می شود که بینه در تثبیت سرمایه ها و جایگزین کردن اموال و اشیایی که دستخوش آسیب دیدگی یا تلف می شوند، نقش اساسی دارد ، مؤسسات سرمایه ای و اشخاص
، مؤسسه هایی را که در کار صنعت و تولید هستند را حفظ می کند و از وقفه در تولید آنها پیشگیری می کند .
می دانیم که وقفه در یک واحد تولید بر فعالیت بسیاری از مؤسسات دیگر اثر می گذارد و این امر در بازار عرضه و تقاضا و قیمت کالاهای تولید شده اثر گذار است.
بنابراین بیمه ابزار و وسیله ای است در خدمت اقتصاد و صنعت . بدین علت است که بیمه خود عاملی از عوامل تولید محسوب شده و نام صنعت به ان اطلاق می شود .
در توضیع عملکرد بیمه می توان چنین گفت که بیمه مکانیسم انتقال ریسک است که ازاین طریق با ریسک و زیان اقتصادی احتمالی ناشی از وقوع خسارت ، از یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی که در معرض چنین ریسکی قرار گرفته ، به دیگری منتقل می شود که خواهان ریسک پذیری و تقبل زیان های احتمالی آن است
.
هزینه انتقال ریسک ، حق بیمه ای است که انتقال دهنده به پزیرنده ریسک می پردازد.
بنابراین بیمه به عنوان وسیله ای برای انتقال ریسک نه تنها بی هزینه نیست بلکه هزینه بر است.
(منبه کردی، محبوبه-بررسی مشکلات نمایندگان بیمه به عنوان بخشی از شبکه فروش در تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران،سال1375).
اهمیت صنعت بیمه در اقتصاد ملی(1):
صنعت بیمه در هر کشور از جمله یکی از مهمترین نهادهای مالی فعال در بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه است که علاوه بر تأمین امنیت فعالیت های اقتصادی از طریق ارائه خدمات بیمه ای و در نتیجه فراهم نمودن زمینه رشد و توسعه آنها می تواند نقش بسیار اساسی و تعیین کننده ای نیز در تحرک و پویایی بازارهای مالی در تأمین وجوه قابل سرمایه گذاری فعالیت های اقتصادی داشته باشد.
شرکتهای بیمه با دریافت مبالغی تحت عنوان حق بیمه ، پرداخت خسارت های احتمالی خاص را در آینده تعهد می نماید .
از آنجا که ئقئع خسارت ها اولاً با احتمال مواجه بوده و ثانیاً مربوط به زمان آینده می باشد، وقفه زمانی قابل ملاحظه ای بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت ، در صورت وقوع وجود دارد.
این وقفه امکان مشارکت فعال شرکتهای بیمه در بازارهای مالی را فراهم می کند.
از آنجائیکه فعالیت های بیمه می تواند تمامی فعالیت های اقتصادی و همچنین تمامی افراد کشور را تحت پوشش قرار دهد، لذا صنعت بیمه در بسیاری از کشورها به یکی از کانال های مهم تجهیز منابع پس اندازی و حتی در شرایط سخت اقتصادی و تورم بالا به تنها کانال پس انداز ملی تبدیل گردیده است. به طوری که در برخی از کشورها این نقش حتی از نظام بانکی و بازار بورس هم بیشتر است.
به طور کلی مهمترین خدمات صنعتی بیمه در اقتصاد ملی عبارتند از:
1-تأمین امنیت فعالیت های اقتصادی از طریق ارائه پوشش های مناسب بیمه ای و در نتیجه فراهم نمودن زمینه رشد وتوسعه اقتصادی.
2-تحرک و پویایی بازارهای ملی و به ویژه بازار سرمایه ای از طریق بکارگیری وجوه انباشته شده نزد خود.
3-کمک به تجهیز و انباشت پس انداز مالی.
(1): احمدوند،محمدرحیم-بررسی نقش صنعت بیمه در بازرار سرمایه ای و تأمین وجوه مورد نیاز بخش های تولیدی ، مؤسسه تحقیقات پولی و بانکی-سال1379-ص26-1
4-جبران خسارات وارده بر اقتصاد ملی و حفظ ثروت ملی.
(کریمی،آیت-کلیات بیمه0انتشارات بیمه مرکزی ایران-چاپ پنجم-سال1379-ص39)
5-کمک به ایجاد فرصت های شغلی جدید از طریق گستردگی خدمات خود به طور مستقیم و افزایش نرخ های شغلی در سایر بخش ها به طور غسر مستقیم.
6-فراهم نمودن زمینه برنامه ریزی دقیق و بلند مدت در فعالیت های اقتصادی از طرق تعدیل نوسانات اقتصادی.
7-جلوگیری از خروج ارز و حتی کسب درآمد ارزی و از طریق ارائه خدمات بیمه؟؟؟.
تمامی این نقش ها. اهمیت مطاله دقیق در صنعت بیمه کشور را آشکار می سازد و در واقع تمرکز به مطالعه چگونگی ارتقاء فعالیت های بیمه راهگشای تحقق این اهداف خواهد بود.
2-بازرایابی خدمات:
با سرعت گرفتن تحولات اقتصادی، اجتماعی،سازمانهای بخش عمومی بیش از پیش ضرورت ایجا تغییرات عمده را در خود احساس می کنند .
بازاریابی خدمات روزبه روز کاربرد بیشتری در عرصه سازمانهای بخش عمومی می یابد.
(منبع: www.GOGLE.COME ، پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران، کاربرد الگوهای نوین بازاریابی خدمات در روابط عمومی مرکز)
خدمات را چنین تعریف می کنیم :
خدمات عبارت است از هر عمل یا کاری که یک طرف به طرف دیگر عرضه می کند و لزوماً نامحسوس باشد و به مالکیت چیزی نیز منجر نشود .
تولید خدمت هم ممکن است با کالای فیزیکی بستگی داشته یا نداشته باشد.
هر چیزی که شرکتی به بازار عرضه می کند ، گاه همراه با مقداری خدمت است .
در اینجا 5 طبقه از آنچه که به بازار عرضه می شود را می توان از یکدیگر تفکیک کرد:
a)-کالای محسوس محض:
مثل خمیر دندان، در اینجا هیچ خدمتی همراه کالا نیست.
b)-کالای محسوس همراه با خدمات:
خدمتی به کالای محسوس برای افزایش جاذبه مصرفی افزوده می شود فروش کامپیوتر با خدمت آموزش علمی، نصب و…
c)-دورگه:
آنچه دراین طبقه عرضه می شود از دو بخش مساوی کالا و خدمات تشکیل شده است مثلاً مردم به رستورانهایی با خدمات خوب مراجعه می کنند.
d)-خدمت عمده همراه با کالا و خدماتی اندک:
در این طبقه به همراه خدمت عمده، خدمت یا کالای اندکی نیز ارائه می شود مثلاً، به مسافران خطوط هواپیمایی ، نوشیدنی، مجله و… ارائه می شود.
e)-خدمت محض:
آنچه که عرضه می شود، خدمت است مثل روان درمانی.
وجود همین ترکیب متفاوت کالا نسبت به خدمت ، صدور احکام کلی درباره خدمات را به کار دشواری مبدل کرده است.(کاتر ،فیلیپ، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات، ص506).
در بسیاری از جوامع حدود ؟؟؟ نیروی کار غیر کشاورزی در صنایع خدماتی فعالیت دارد و حدود؟،؟؟ تولید ناخالص ملی را برعهده دارند.
شغلهای خدماتی در دوران رکود و کسادی بیش از شغلهای تولیدی فعالند.
حدود؟؟؟ پولهایی که مصرف کنندگان خرج می کنند برای امور خدماتی صرف می شود.
میزان استفاده از خدمات و اشتغال به کارهای خدماتی در همه جوامع رو به افزایش است.
هر چه امور تجارت و فعالیت های پیچیده تر، تخصص تر و رقابتی تر باشد، امور خدماتی رشد بیشتری می یابدومدیران ناگزیرند برای اداره بهتر سازمانهای خود رد دنیای فعال و پر رقابت امروز با اصول بازاریابی خدماتی آشنا شده ، از فنون بازاریابی در ارائه خدمات و ارضای نیاز مشتریان خود بهره گیرند.
(روستا،احمد،ونوس، داور،ابراهیمی، عبدالحمید؛ مدیریت بازاریابی، صفحه374).
ویژگی های خدمات و الزامات اجرایی بازاریابی برای آنها:
خدمات از 4مشخه عمده برخوردارند که برطراحی برنامه های بازاریابی آنها تأثیر قابل توجهی دارند. این 4مشخصه
عبارتند از :
1-نامحسوس بودن:
خدمات بر خلا کالاهای فیزیکی قابل روئیت نیستند. خدمات قبل از آنکه خریداری شوند قابل مزمزه کردن ، احساس کردن و… نمی باشند.
شخصی که می خواهد عمل جراحی پلاستیک انجام دهد فقط پس از خرید این خدمت است که می تواند نتیجه کار را مشاهده کند.
خریداران برای تعدیل و کاهش تردید خود در پی شواهد و مدارکی هستند که از کیفیت خدمات اطمینان یابند.
بنابراین وظیفه ارائه دهندگان خدمات آن است که این شواهد و دستورات را هر چه غنی تر سازند و موارد نامحسوس را محسوس نمایند که تلاش بازاریابان خدمات آن است که به آنچه عرضه می کنند موارد محسوس اضافه کنند.
2-تفکیک ناپذیری:
معمولاً خدمات با تولید به مصرف می رسند. اگر خدمت توسط کسی ارائه شود ، ارائه کننده هم بخشی از خدمت خواهد بود.
از آنجا که مشتری نیز همزمان با تولید خدمت حضور دارد، تأثیر متقابل خرید یا مؤسسه ارائه کننده خدمات با مشتری ، حالت خاص از بازاریابی خدمات به شمار می رود.
هر دو عامل یعنی ارائه کننده خدمات و مشتری بر پیامد خدمت تأثر می گذارند.
وقتی مشتری ارائه کننده ای خاص را بر دیگران ترجیح می دهد ، برای اختصاص وقت محدود ارائه کننده به مشتری از قیمت استفاده می شود ، یعنی قیمت خدمت افزایش می یابد.
3-تغییر ناپذیری:
خدمات به دلیل بستگی شان به شخص ارائه کننده و محلی که خدمت در آنجا ارائه می شود ، بسیار متفاوتند.
خریداران از این تفاوت ها اطلاع دارند و به همین دلیل قبل از انتخاب ارائه کننده خدمت، اغلب با دیگران مشورت می کنند.
مؤسسات خدماتی برای اعمال کنترل کیفی می توانند 3اقدام انجام دهند:
-انتخاب ، آموزش و استفاده از نیروی انسانی شایسته و ورزیده.
-استاندارد کردن فرایند انجام خدمت در سراسر سازمان است بدین منظوره بر یک اوزالید تهیه کرد که در آن وقایع و فرایندهای خدماتی در یک نمودار جریانی با هدف شناسایی و تعیین نقاط ضعف در ارائه خدمت ترسیم می شود.
-نظارت دقیق بر چگونگی رضامندی مشتری با استفاده از سیستم های بررسی انتقادات و پیشنهادات ، مطالعه مشتریان و خرید مقایسه ای است.
از این طریق ضعف رسانی ضعیف شناسایی شده و کوشش می شود تا نقاط ضعف آن برطرف شود.
4-فناپذیری:
خدمات را نمی توان انبار کرد . رمانی که مؤسسات خدماتی با نوسان تقاضا مواجهند ، با مسائل و مشکلاتی روبرو می شوند.
(کاتلر، فیلیپ، مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده ، ص9-508).
تحقیقات نشان می دهد که آنچه در رابطه با بازاریابی خدمات ایجاد شده به طور شگفت آوری کم است. تقریباً هیچ تحقیق یا تجزیه و تحلیل روشنی درباره فروش خدمات وجود ندارد.(با اینکه) خدمات ممکن است نیروی پیش برنده اقتصاد باشند.
اما مهمترین متفکران در دوران قدیمی بازاریابی محصول گیر کرده اند.
(Tarter ; jeffrey; Marketing; The relation ship factor ; Published by the association of support proffessionds “2002)
3-آمیخته بازاریابی خدمات:
مفهوم آمیخته بازاریابی مک کارتی (1964) یکی از مفاهیم اصلی تئوری بازاریابی است که در سالهای اخیر تحت حمله افراد زیادی قرار گرفته که در نتیجه آمیخته های بازاریابی متفاوت برای موضوع های مختلف بازاریابی بکاربرده می شود.
مهمترین انتقادی که از چارچوب ؟؟؟ گرفته شده مربوط به حوزه بازاریابی خدمات است.
؟؟؟(1981) چاچوب 4P را توسعه دادند تا فرایند عملیات ، امکانات و دارائی های فیزیکی و کارکنان را نیز در بر می گیرد و در ادبیات بازاریابی خدمات مورد پذیرش عموم واقع شود.(7P)
(Rafig ; Mohammad ;perviz; using the 7PS as generic Marketing Mix & exploratory survey of uk & European Marketing acaclemics. WWW.Emerald insight.COM )
بنابراین آمیخته بازاریابی خدمات شامل هفت عامل محصول (خدمت)(Product)، قیمت (Price)، توزیع(Place)،ترفیع(Promotion) ، مدیریت عملیات و فرایند(Process) می شود که هرکدام از عوامل را به اختصار توضیح می دهیم.
(روستا، احمد، ونوس، داور، ابراهیمی، عبدالحمید، مدیریت بازاریابی، ص376).
7P، شامل آمیخته بازاریابی مدرنی است که به طور خاص به صنایع خدماتی و هر شکلی از تجارت که به مشاهده نیازهای مشتریان می پردازد. مروبط است.
(The extended marketing mix; WWW.ttloo.biz)
-چرا توسعه آمیخته بازاریابی در دنیای کنونی صنایع خدماتی اهمیت دارد؟
4P قدیمی بر قیمت ، محصول، توزیع و ترفیع تمرکز دارد، با این وجود در خدماتی مثل خرده فروشی، کارکنان، امکانات فیزیکی ومدیریت عملیات ، به دلائل زیر دارای اهمیت هستند.
1-در خرده فروشی ، مشتریان به طور مکرر با کارکنان تعامل دارند ، از آنها کمک یا مشورت می گیرند، اطلاعات جستجو می کنند و …. بنابراین ضروری است که این کارمندان که به عنوان مأمور رسمی یک نام تجاری و یک کسب و کار فعالیت می کنند ، سطوح بالایی از خدمت را بر مشتری متمرکز نمایند.
2-محیط فیزیکی بازارهای فروش خدمات اهمیت زیادی دارد.
مشتریان امروزی طرح بندی های جالبی را ترجیح می دهند که به طور ساده در حین خرید آنها را هدایت کرده واز تجربیات خرده فروش آنها را بهره مند سازد.
-آیا توسعه آمیخته بازاریابی به این معناست که برخی از عناصر قدیمی آمیخته بازاریابی امروزه کمتر مناسب هستند؟
تمامی عناصر قدیمی آمیخته بازاریابی هنوز هم مناسب نیستند . داشتن فروشگاههایی که به آسانی در دسترس باشند(مکان یا توزیع) ، قیمت پیشنهادی جذاب، تهیه و توسعه طیف محصولاتی کخ مشتریان نیاز دارند و پیشنهاد ترفیعات چشمگیر و جالب.
با این وجود، توسعه آمیخته با عناصر خرماتی جدید در دنیای رقابتی رو به افزایش لازم است.
(The extended marketing mix (7Ps).
WWW. The times loo . co uk/case study .php)
محصول(Product):
دو عامل در زمینه محصول باید مورد توجه قرار گیرد که عبارت است از:
الف)-حق انحصاری، تفاوت عمده محصول و قیمت این است که خدمات دارای حق انحصاری یا حق اختراع نیستند.
دانلود این فایل
- ۹۵/۱۲/۲۹